Sierra Espuña lämnades och färden fortsatte söderut. Ett lunchstopp gjordes i Gaudix, som har en gammal stadsdel med väldigt speciella hus som är integrerade med uthuggna grottor i bergen. Där gick vi en runda och tittade.




Lunch åt vi på en liten kvarterskrog vid gatan.



Sedan körde vi vidare mot Fuengirola på Costa del Sol, solkusten, där vi mötte vänner. Vi har hyrt en lägenhet där vi ska sova i två nätter. Vi prioriterade att bo nära vännerna och då var ”bo-i-bilen”-alternativen få.
Lägenheten håller hög standard och ligger bara två gator från stranden och har krypavstånd till restauranger och barer.



På kvällen sammanstrålade vi med de två familjer vi känner. Som omväxling blev det thailändsk till middag.

Senare på kvällen/natten följde några av oss matchen mellan Japan och Sverige på en bar. Från vår familj var det jag och Oskar. Tre av oss höjde medelåldern rejält och två sänkte den. De flesta andra var nog runt 20-25. Oskar och jag kom i säng vid halv fyra.


You must be logged in to post a comment.