Efter att ha smält de första kaotiska intrycken av campingen (Camping Les Marsouins) har vi blivit harmoniska här. Vår plats omges av häckar och skapar en privat sfär. Badlandet är trevligt. Detta är kanske lugnet före stormen. Många av aktiviteterna börjar först med högsäsongen i juli.
Gårdagen startade lugnt med en fransk frukost bestående av färska baguetter från brödbutiken och brieost, därefter läsning och lek.



Värmen steg och vi blev badsugna. Trots rubriker om värmebölja är det behagligt här vid kusten. Soliga dagar på runt 30 grader, ljumma kvällar och svala nätter. Hursomhelst gick vi till badlandet och stannade tills vi blev matsugna.



Magen fylldes av en delad take-away-pizza som smakade väldigt gott.
Efter lunch och siesta-lek var vi redo för att ge oss iväg till stranden. Avståndet är 2-3 kilometer. Egentligen hade vi tänkt ta ett turisttåg dit, men läste fel på tidtabellen, så det fick bli promenad istället. Nere vid stranden Argelés-Plage finns hotell, restauranger och de typiska turistaffärerna. Efter promenaden var vi törstiga.



Ester och Oskar gick på squishy-jakt, speciellt dumplings, och hittade nog alla butiker där de såldes. Sedan gällde det att vara detektiv och lista ut vilka som var av bra kvalitet.



Hungern kom smygande så vi satte oss på första bästa restaurang. Hyfsat prisvärd meny, men oerfaren servitör som behövde hjälp och stöd. Därutöver uppstår språkförbistringar. Franska och spanska går bra, engelska lite sämre. Det blev dock rätt till slut.


Några bilder på goda maträtter.



Så småningom kände vi oss nöjda och promenerade hem.


You must be logged in to post a comment.