Vi är kvar i Salou. Den geografiskt påläste vet att denna del av kusten kallas Costa Dorada på spanska (Costa Daurada på katalanska), d.v.s. guldkusten. Själv fick jag googla. Ett samlingsnamn för hela den östra kuststräckan är Levante.
Igår firade man San Juan, eller Sankt Johannes som han heter på svenska. Det man firar är årets längsta dag, midsommar. Här var firandet stort med främst fyrverkerier på stranden.


Vår dag började med lugn frukost för att sedan att utforska nya pooler på campingen. Vi hamnade på ”beach pool” som erbjöd vit sandstrand.



Alfred och Charlotte gick sedan till en annan pool, där de sett vilda papegojor.


Hungern kom smygande så det inhandlades take-away.

Lite senare på eftermiddagen blåste vi upp vår SUP och gick ner till stranden.



Efter middagen gick Charlotte och barnen ner till strandgatan och hittade ”turistaffär” (Kinaimport). Mer squishies och en Redbull F1-tröja inhandlades.

You must be logged in to post a comment.