Puerto Bañus

Efter två nätter i fin lägenhet nära Fuengirolas strandpromenad var det dags att flytta på sig. Barnen gillade standarden och tyckte vi skulle boka en ny lägenhet. Ester tyckte det var tråkigt att lämna kompisarna. Men det är inte omöjligt att vi ses senare under resan.

Innan vi lämnade hängde vi dock vid kompisarnas pool, och innan dess gick vi på marknad där Charlotte fyndade kläder.

Marknadsplatsen i Fuengirola

Sedan var det dags att lämna Fuengirola. Vi körde en halvtimme västerut och åt sen lunch i Puerto Bañus vid Marbella. Puerto Bañus är hamnen där jetset-folket hänger med sina fina bilar och båtar. Jämfört med Fuengirola är skillnaden dramatisk. Där bestod strandpromenaden av butiker med billig kinaimport samt erbjudanden om två öl för €6. Här strosade vi förbi butiker med exklusiva klockor och finrestauranger.

Häftig Lamborghini
Strand-klubb

På gatan ovanför stranden låg fler exklusiva butiker. Bland annat Königsegg från Ängelholm. Tyvärr var det helgstängt.

Därefter körde vi ytterligare ett par mil och parkerade på Camper Park Gregorio Beach. Detta är en enklare camping-ställplats utan pool och lyx, men den ligger nära havet i ett lugnt område med semesterlägenheter. Det finns en restaurang och en enkel butik med begränsade öppettider bredvid, men vi hade förväntat oss lite bättre utbud.

Kvällen blev lugn och nästan lite kylig (väderapparna visade 25 grader). Vi åt lite nudlar och tittade på SVT Play.

Ester bad om en extra tröja.